منو کردستان، سنندج ، خیابان آبیدر، چهارراه صفری، مجتمع ژینا، طبقه سوم - تلفن : 33246361 - 087
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مشکلات و بیماری های پوستی / همه چیز در مورد بیماری پوستی کورک یا دمل

همه چیز در مورد بیماری پوستی کورک یا دمل

از جمله شایع ‌ترین مشکلات پوستی که ممکن است هر کس به آن دچار شود، انواع جوش پوستی می باشد. جوش به دلایل بسیاری می‌تواند بر روی پوست ما ظاهر شود و زیبایی چهره یا بدن ما را تحت ‌تأثیر خود قرار دهد. درحالی‌که درمان برخی از جوش‌ها بسیار ساده است، برخی دیگر از جوش‌ها نه‌ تنها سخت درمان می‌شوند، بلکه دردناک نیز هستند. کورک پوستی یا دمل یکی از همین جوش‌ها است. کورک یک عفونت پوستی است که از فولیکول مو یا غده چربی پوست آغاز می‌ شود. این عفونت‌ها که از آنها با نام آبسه پوستی نیز یاد می‌شود، عفونت‌ های موضعی هستند که در عمق پوست ایجاد می‌شود. کورک معمولاً به شکل یک ناحیه حساس قرمز مانند جوش بروز می‌کند که با گذشت زمان سفت و محکم شده و در نهایت مرکز آن نرم و پر از عفونت می‌شود. در ادامه به بررسی علل ایجاد و درمان کورک یا دمل پوستی می پردازیم.

آنچه در این مطلب میخوانید

بیماری پوستی کورک یا دمل چیست؟

کورک پوستی مجموعه‌ای از جوش‌های دردناک و پر از چرک است که ناحیه ‌ای پر از عفونت زیر پوست تشکیل می‌دهند. اغلب کورک‌ها توسط نوعی باکتریبه نام استافیلوکوکوس اورئوس معمولاً روی پوست و داخل بینی است، ایجاد می‌شود. با جمع شدن میکروب در زیر پوست، برآمدگی ایجاد می‌شود.

کورک یا دمل

علل ایجاد بیماری پوستی کورک

علائم و نشانه‌های بیماری پوستی کورک

تشخیص و ارزیابی بیماری پوستی کورک

معمولاً تشخیص کورک پوستی توسط پزشک و با بررسی پوست بیمار انجام می‌شود. در برخی موارد، پزشک ممکن است نمونه‌ای از بافت پوستی شما را برای آزمایش به آزمایشگاه ارسال کند تا علت بروز این عارضه شده است به دقت بررسی شود.

عوامل خطر بیماری پوستی کورک

روش های درمان بیماری پوستی کورک

روش‌های پیشگیری از بروز کورک

عوارض احتمالی در صورت عدم درمان

از عارضه ی اصلی جوش های کورک می توان به زخم اشاره کرد. همچنین ممکن است برخی از افراد به علت بیماری، دچار عود جوش‌های مزمن و جدی شوند که در صورت عدم درمان مناسب می‌تواند منجر به زخم شود.

پرسش‌های متداول

1. آیا بیماری کورک خطرناک می باشد؟

2. آیا کورک پوستی واگیر دار می باشد؟

3. جوش با کورک چه تفاوتی دارد؟

4. چه زمانی برای درمان کورک باید به پزشک مراجعه کرد؟


آدرس مطب : سنندج ، خیابان آبیدر ، چهارراه صفری ، مجتمع ژینا ، طبقه سوم
تلفن : 33246361 - 087

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

دکتر حسن زاده متخصص پوست و مو و دارای درجه بورد تخصصی پوست و مو است. وی در حال حاضر در شهر سنندج مشغول فعالیت می باشد. کاربران گرامی از طریق این سایت علاوه بر دسترسی به اطلاعاتی در زمینه های مختلف پوست، مو و زیبایی ،میتوانند سوالات خود را در بخش سوالات پزشکی کاربران با متخصص پوست و مو مطرح نمایند.

تلاش بر اینست تا در اسرع وقت پاسخ علمی به سوالات داده شود.همچنین بیماران مراجعه کننده به دکتر حسن زاده میتوانند از طریق این سایت روند درمان بیماریهای پوست و موی خود را پیگیری نمایند.


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465