منو کردستان، سنندج ، خیابان آبیدر، چهارراه صفری، مجتمع ژینا، طبقه سوم - تلفن : 33246361 - 087
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق بوتاکس در سنندج / پرسش و پاسخ درباره بوتاکس

پرسش و پاسخ درباره بوتاکس

زیبایی و جلوگیری از روند پیر شدن یکی از تلاش‌های انسان در طول دوره‌های مختلف بوده است. افراد از روش‌های مختلفی برای کند کردن پیری پوست استفاده کرده‌اند و از مواد مختلفی برای از بین بردن چین و چروک روی آن بهره برده‌اند. چین و چروک پوست سبب از بین رفتن شادابی، طراوت و درنهایت جوانی پوست می‌شود. انقباض و حرکت عضلات صورت عامل اصلی ایجاد چین‌های روی پوست هستند. اگر به‌ وسیله یک ماده خارجی جلوی حرکت عضلات گرفته شود، چروک‌های سطح پوست نیز از بین خواهند رفت. تزریق بوتاکس به ناحیه مورد نظر با از کار انداختن عملکرد اعصاب آن ناحیه، حرکت عضلات را متوقف می‌کند و در نتیجه برای مدتی که عضلات فلج بمانند چروک‌ها نیز محو خواهند شد. تزریق بوتاکس یکی از روش های زیبایی است که در مورد آن سؤالات فراوانی وجود دارد. از این رو در ادامه با پرسش و پاسخ های تزریق بوتاکس آشنا می شوید.

آنچه در این مطلب میخوانید

آیا تزریق بوتاکس درد دارد؟

یکی از نگرانی هایی که افراد در زمینه تزریق بوتاکس دارند این است که مبادا این کار برایشان دردناک باشد؛ اما این نوید را به شما می دهیم این روش بسیار درد کمی را به شما تحمیل می کند. بدیهی است که ورود سوزن به پوست با مقداری درد همراه است؛ اما این درد آنقدری نیست که نتوان آن را تحمل کرد. هر تزریق، حتی از یک آمپول معمولی کمتر طول خواهد کشید. با این حال، قبل از انجام تزریق بوتاکس، پزشکان از بی حس کننده های موضعی استفاده می کنند. استفاده از کرم یا محلول های بی حس کننده، درد ناشی از تزریق بوتاکس را به کمترین میزان ممکن کاهش خواهند داد، بنابراین جای هیچ گونه ترس و نگرانی بابت درد هنگام تزریق بوتاکس وجود ندارد.

سوالات پر تکرار بوتاکس

آیا تزریق بوتاکس در زمان بارداری و شیر دهی خطرناک است؟

در مورد رابطه‌ی تزریق بوتاکس و بارداری گزارشی دال بر اینکه عوارض جدی برای مادر و جنین به همراه داشته باشد وجود ندارد؛ اما با این حال بیشتر متخصصان و پزشکان برای بوتاکس در صورت امکان از تزریق در این دوران خودداری می کنند؛ چون ممکن است بوتاکس و بارداری بر سلامت جنین تأثیر منفی بگذارد و این ریسک را نمی توان پذیرفت. ایمنی تزریق بوتاکس در بارداری و شیر دهی به دلیل اینکه هنوز این آزمایش بر روی زنان باردار انجام نشده، نامعلوم است و تاکنون هم گزارش جدی از مشکلات به وجود آمده از تزریق بوتاکس و بارداری در دسترس نیست؛ اما هیچ گونه تضمینی وجود ندارد که این باکتری در سراسر بدن پخش نشود. با توجه به تغییراتی که بارداری در بدن ایجاد می‌کند مانند افزایش هورمون‌های بارداری و افزایش حجم خون اثرات باکتری کلستریدیوم بوتولینوم بر روی زنان باردار می تواند خیلی شدیدتر باشد.

درباره عوارض تزریق بوتاکس بر نوزاد در دوران شیردهی نیز اطلاعات کافی در دست نیست، بنابراین بهتر است این درمان زیبایی را تا زمان از شیر گرفتن نوزاد به تأخیر انداخت. نوزادان به دلیل اینکه سیستم ایمنی کاملی ندارند بوتولیسم می‌تواند خطراتی را برایشان داشته باشد، به هر حال در مورد بوتاکس و شیردهی، بوتاکس نوعی سم است و احتمال دارد از طریق شیر مادر به نوزاد برسد و واکنش‌هایی برای نوزاد به دنبال داشته باشد وقتی فردی به بوتاکس حساسیت نشان می‌دهد، به این معنی است که آنتی ژن این سم وارد مویرگ‌های ریز خونی شده و واکنش‌های پوستی نشان داده است.

چرا اثر بوتاکس زود از بین میرود؟

بوتاکس در دسته‌ی درمان‌های موقتی رده ‌بندی می‌شود و تأثیرات آن بعد از یک بازه‌ی زمانی مشخص به تدریج از بین می‌رود. اگرچه میزان ماندگاری بوتاکس به عوامل مختلفی ارتباط دارد؛ اما معمولاً اثرات آن بیش از یک بازه‌ی زمانی مشخص به طول نمی‌انجامد. محل تزریق بوتاکس، نوع و میزان ماده‌ی به کار گرفته شده در تزریق، عمق چین‌ و چروک‌ها، سن، خاصیت کشسانی پوست و میزان تخصص پزشک معالج از جمله‌ی عواملی هستند که ماندگاری بوتاکس را تحت تأثیر قرار می‌دهند. با در نظر گرفتن تمامی این شرایط می‌توان گفت اثرات بوتاکس بیشتر از بازه‌ی زمانی 6 ماه دوام نخواهد آورد و بعد از سپری شدن این مدت پوست به حالت قبل از تزریق باز خواهد گشت.

آیا تزریق بوتاکس عوارض دارد؟

بوتاکس یکی از کم عارضه ترین اقدامات زیبایی و جوانسازی است. با این وجود برخی عوارض پس از تزریق بوتاکس ایجاد می شود که گذرا بوده و سریع برطرف می شوند. برخی از آنها عبارتند از:


آدرس مطب : سنندج ، خیابان آبیدر ، چهارراه صفری ، مجتمع ژینا ، طبقه سوم
تلفن : 33246361 - 087

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

دکتر حسن زاده متخصص پوست و مو و دارای درجه بورد تخصصی پوست و مو است. وی در حال حاضر در شهر سنندج مشغول فعالیت می باشد. کاربران گرامی از طریق این سایت علاوه بر دسترسی به اطلاعاتی در زمینه های مختلف پوست، مو و زیبایی ،میتوانند سوالات خود را در بخش سوالات پزشکی کاربران با متخصص پوست و مو مطرح نمایند.

تلاش بر اینست تا در اسرع وقت پاسخ علمی به سوالات داده شود.همچنین بیماران مراجعه کننده به دکتر حسن زاده میتوانند از طریق این سایت روند درمان بیماریهای پوست و موی خود را پیگیری نمایند.


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465