منو کردستان، سنندج ، خیابان آبیدر، چهارراه صفری، مجتمع ژینا، طبقه سوم - تلفن : 33246361 - 087

درمان کک مک با لیزر هلیوس

کک و مک یا لکه قهوه ای عبارت است از یک خال یا لکه تیره رنگ که بر روی پوست به وجود می‌آید و بیشتر در پوست صورت، سینه، جلوی بازوها و پشت دست‌ها دیده می‌شود. کک و مک به صورت لکه‌های کوچک قهوه‌ای رنگ است که بیشتر در افراد دارای پوست و موی روشن به وجود می‌آید. درمان کک مک از طریق لیزر هلیوس یک راه مؤثر و مطمئن می باشد. در این روش با کمترین عوارض جانبی می توان از مشکل را از بین برد.

آنچه در این مطلب میخوانید

جدیدترین تکنولوژی لیزر به نام لیزر هلیوس، ترکیبی از جدیترین اختراع ND:YG با طول موج nm 1064 و مدرن ترین دستگاهها و تجهیزات است. این دستگاه که توسط کمپانی Laser Optek کره جنوبی که یکی از معروف ترین شرکتها در این زمینه است، ساخته شده است. هلیوس یک لیزر غیر تهاجمی است که پرتویی از انرژی در طول موج خاص را ایجاد می کند. سپس انرژی ساطع شده از این لیزر به پالس های بسیار قدرتمند متمرکز شده و به سطح پوست می تابد.

این پالس ها توسط رنگدانه های رنگی پوست اعم از کک و مک جذب می شوند و با اثرگذاری بر روی رنگدانه ها به رفع کک مک موجود بر روی پوست می انجامند. لازم به ذکر است تنظیمات قدرت لیزر را می توان در سطوح و فرکانس های مختلف تنظیم کرد.

مزایای لیزر هلیوس

  1. عوارض جانبی ندارد.
  2. غیر تهاجمی می‌باشد.
  3. بدود درد می‌باشد.
  4. در کوتاهترین زمان بهترین نتیجه را دارد.

اقدامات قبل از انجام درمان با لیزر هلیوس

  1. برنزه نکنید: حداقل تا یک ماه قبل از انجام هرگونه لیزر درمانی، از برنزه کردن خودداری کنید.
  2. شیو کنید، اپیلاسیون نکنید: اپیلاسیون ممکن است پوست را تحریک کند و این امر می‌تواند باعث بی‌اثر شدن درمان یا حتی آسیب پوستی شود. معمولاً با شیو‌کردن این مشکل ایجاد نمی‌شود. اگر باید قبل از لیزر درمانی ناحیه را شیو کنید، از ملایم ترین روش ممکن استفاده کنید.
  3. دارو: در برخی موارد، ممکن است قبل از فرآیند درمان، داروهای ضد ویروس یا آنتی بیوتیک برای شما تجویز شود. این عامل به وضعیت سلامت عمومی شما، نوع درمان و هدف از درمان، بستگی دارد.
  4. ناحیه را تمیز کنید: باید ناحیه تحت درمان را کاملاً تمیز کنید، به طوری که هیچ اثری از کرم یا لوسیون روی پوست باقی نماند. حتی باید اثر اسپری‌های خوشبو کننده بدن هم پاک شود. از ۳ روز قبل تا ۳ روز بعد از لیزر درمانی به هیچ عنوان از محصولات زیر استفاده نکنید:
درمان کک مک با لیزر هلیوس

نحوه درمان کک مک با لیزر هلیوس

معمولاً قبلا از درمان یک بی‌حس کننده موضعی روی پوست مالیده می‌شود. سپس ناحیه تحت درمان ضدعفونی می‌شود و بی‌حسی موضعی اعمال می‌شود. بسته به وضعیت، پزشک پارامتر‌های درمانی را تنظیم می‌کند و اشعه لیزر بر پوست تابیده می شود. ممکن است در حین لیزر درمانی کمی، درد و سوزش را در ناحیه تحت درمان احساس کنید.

مراقبت های بعد از لیزر هلیوس

  1. تا 2 روز بعد از انجام لیزر از هر گونه اقدامی که سبب تحریک پوست می گردد مانند داروهای پوستی، لایه بردارها، هیدروکینون موجود در کرم های روشن کننده پوست، کرم های دارای رتینوئید و … جلوگیری شود.
  2. از پماد زینک اکسید و یا بتامتازون برای تا 2 الی 3 روز در محل لیزر شده استفاده شود.
  3. بعد از لیزر، پوست در معرض مستقیم نور خورشید قرار نگیرد و از کرم ضد آفتاب استفاده شود.

کاندیدای نامناسب لیزر هلیوس

خانم‌های باردار و افرادی که سابقه بیماری « کلوئید » دارند، نباید از دستگاه لیزر هلیوس استفاده کنند. اگر بیمار سابقه تبخال داشته باشد نیز قبل از شروع درمان و طبق نظر پزشک باید داروهایی نظیر آسیکلوویر مصرف کند.

اینستاگرام دکتر حسن زاده

تعداد جلسات درمان کک مک با لیزر هلیوس

تعداد جلسات به سطحی یا عمقی بودن مشکل ارتباط دارد. به طور کلی به یک جلسه درمان نیاز است؛ ولی گاهی ممکن است 2 جلسه درمان نیاز باشد.

عوارض لیزر هلیوس

استفاده از هلیوس، عوارض خاصی برای پوست نخواهد داشت، البته ممکن است که لکه‌های قرمز یا قهوه‌ای روی پوست ایجاد کند. این لکه‌ها پس از گذشت چند روز از بین خواهند رفت. اگر پوست فرد حساس باشد، احتمال وجود زخم و عفونت نیز وجود دارد.

هزینه لیزر هلیوس

عوامل متعددی در تعیین هزینه رفع کک و مک با لیزر دخالت دارند. تعداد کک مک ، دستمزد پزشک و تعداد جلسات، نقش مهمی در تعیین هزینه درمان دارد.

روی لینک کلیک کنید و با مهمترین کاربردهای لیزر کیوسوئیچ آشنا شوید.


آدرس مطب : سنندج ، خیابان آبیدر ، چهارراه صفری ، مجتمع ژینا ، طبقه سوم
تلفن : 33246361 - 087

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

دکتر جمال الدین حسن زاده

دکتر حسن زاده متخصص پوست و مو و دارای درجه بورد تخصصی پوست و مو است. وی در حال حاضر در شهر سنندج مشغول فعالیت می باشد. کاربران گرامی از طریق این سایت علاوه بر دسترسی به اطلاعاتی در زمینه های مختلف پوست، مو و زیبایی ،میتوانند سوالات خود را در بخش سوالات پزشکی کاربران با متخصص پوست و مو مطرح نمایند.

تلاش بر اینست تا در اسرع وقت پاسخ علمی به سوالات داده شود.همچنین بیماران مراجعه کننده به دکتر حسن زاده میتوانند از طریق این سایت روند درمان بیماریهای پوست و موی خود را پیگیری نمایند.


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465