منو کردستان، سنندج ، خیابان آبیدر، چهارراه صفری، مجتمع ژینا، طبقه سوم - تلفن : 33246361 - 087
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مشکلات و بیماری های پوستی / لیزر اگزایمر برای درمان لک و پیس و اگزما

لیزر اگزایمر برای درمان لک و پیس و اگزما

امروزه با پیشرفت‌هایی که در تکنولوژی و درمان بیماری‌های پوستی رخ داده شاهدروش‌های جدید و کم‌عارضه‌تری هستیم. یکی از جدیدترین و پیشرفته‌ترین روش‌های درمان بیماری لک و پیس و اگزما، پرتو درمانی با لیزر اگزایمر است. ویتیلیگو که با نام‌های پیسی، برص، لک ‌وپیس هم شناخته می‌شود، بیماری است که موجب کمبود رنگدانه در پوست و بروز لکه‌های سفید رنگ روی پوست می‌شود. اگزما نیز نوعی التهاب پوست که می‌تواند منجر به خارش، قرمزی، تورم، پوسته‌ریزی و دیگر نشانه‌ها شود.

آنچه در این مطلب میخوانید

این دو بیماری، اثرات روانی مخربی دارند، بیمار را به شدت مضطرب و ناراحت می‌کنند و اعتماد به نفس و روابط اجتماعی وی را تحت الشعاع قرار می‌دهند. این بیماری‌ها علی‌رغم بی‌خطر بودن به طور کامل معالجه نمی‌شوند؛ بااین حال علائم را می‌توان تا حد زیادی درمان نمود و ظاهر ناخوشایند عارضه را از بین برد. محققان در تحقیقاتی که تاکنون در حوزه درمانی لک و پیس و اگزما با لیزر اگزایمر انجام داده‌اند به نتایج قابل قبولی دست یافته‌اند. این روش کاملاً بدون درد و عوارض جانبی بوده و دوره درمانی آن کمتر از ۴ ماه خواهد بود. لیزر اگزایمر با طول موج ۳۰۸ نانومتر پوست بیمار را تحت تأثیر قرار داده و با ایجاد تغییرات فتوبیولوژیکی سبب درمان اگزما و لکه‌های ناشی از ویتیلیگو می‌گردد.

مزایای دستگاه لیزر اگزایمر

دستگاه لیزر اگزایمر با ویژگی‌های منحصر به فردی که دارد انقلابی بزرگ در حوزه درمانی بیماری ویتیلیگو و اگزما برپا کرده است. آنچه این دستگاه را از دیگر روش‌های درمانی متمایز می‌کند مکانیزم غیرتخریبی آن حین درمان است. از طرفی دیگر، دستگاه لیزر اگزایمر مجهز به یک پروب دستی می‌باشد، در نتیجه پزشک متخصص می‌تواند به صورت انتخابی ضایعات پوستی را تحت درمان قرار دهد. این ویژگی سبب شده در عین حال که بخش‌های بیمار پوست درمان می‌شوند آسیبی به بافت سالم وارد نگردد. از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های این دستگاه که می‌توان از آنها به عنوان مزایای لیزر اگزایمر نام برد، عبارتند از:

روش لیزر اگزایمر

بیمار بر روی تخت مربوطه دراز خواهد کشید و همانند همه لیزر درمانی ها عینک مخصوص بر روی چشم های بیمار قرارداده خواهد شد و پزشک با تنظیم دستگاه، لیزر درمانی را بر روی ضایعات بیمار شروع خواهد کرد. جلسات لیزر اگزایمر وقت گیر نیست و هر بار حداکثر 15 دقیقه زمان خواهد برد. در هنگام انجام لیزر بیمار دردی احساس نخواهد کرد و حداکثر احساس اندک حرارت در سطح پوست ایجاد خواهد کرد .

لیزر اگزایمر برای درمان لک و پیس و اگزما

مراقبت پیش از لیزر اگزایمر

این روش لیزر درمانی آمادگی گسترده‌ای نیاز ندارد، صرفاً باید مطمئن شد که پوست محل درمان، تمیز و خشک باشد و هیچ مواد آرایشی، لوسیون یا کرم حاوی SPF روی آن باقی نمانده باشد.

مراقبت بعد از لیزر اگزایمر

  1. به دلیل حساس شدن پوست بعد از لیزر، از قرار گرفتن در معرض آفتاب تا حدود یک هفته پس از لیزر درمانی ‏خودداری کنید.
  2. بعد از لیزر درمانی از کرم های مرطوب کننده استفاده کنید. به دلیل اینکه بعد از لیزر امکان پوسته پوسته شدن پوست وجود دارد باید از کرم مرطوب کننده استفاده کرد.
  3. پس از لیزردرمانی از انجام فعالیتهای ورزشی شدید اجتناب کنید.
  4. از تحریک پوست تا چند روز پس از لیزر اجتناب کنید.
  5. تا یک روز بعد از لیزر از شستن پوستتان اجتناب کنید.

عوارض دستگاه لیزر اگزایمر

طبق تحقیقات و درمان‌های انجام شده تا کنون گزارشی مبنی بر خطر یا عوارض جانبی ناشی از درمان ویتیلیگو و اگزما با دستگاه لیزر اگزایمر گزارش نشده است. تنها عارضه جانبی بعد از اعمال لیزر اگزایمر مشاهده جزئی التهاب و قرمزی بر روی پوست است. البته این مشکل در عرض چند ساعت به طور کلی بهبود می‌یابد، بنابراین بیمارانی می‌توانند بلافاصله بعد از جلسه درمانی به انجام فعالیت‌های روزانه خود بپردازند. اثرات جانبی جدی‌تر مانند تاول و هیپرپیگمانتاسیون نادر و زودگذر است.

اینستاگرام دکتر حسن زاده

هزینه لیزر اگزایمر

هزینه لیزر اگزایمر به عوامل مختلفی مانند شدت عارضه، منطقه جغرافیایی کلینیک و دستمزد پزشک بستگی دارد.

لیفت چشم گربه ای با نخ یکی از روشهایی است که بدون نیاز به جراحی، به صورت سرپایی انجام می شود و با نتایج رضایت بخشی همراه است. برای کسب آگاهی درباره این روش روی لینک کلیک کنید.


آدرس مطب : سنندج ، خیابان آبیدر ، چهارراه صفری ، مجتمع ژینا ، طبقه سوم
تلفن : 33246361 - 087

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

شیرین موسوی [ 1402-08-21 ]
سلام آقای دکتر من دختر ۲ ماهه دارم و بیماری پیسی دارد آیا در رشد اون تاثیر میگذارد

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

دکتر جمال الدین حسن زاده

دکتر حسن زاده متخصص پوست و مو و دارای درجه بورد تخصصی پوست و مو است. وی در حال حاضر در شهر سنندج مشغول فعالیت می باشد. کاربران گرامی از طریق این سایت علاوه بر دسترسی به اطلاعاتی در زمینه های مختلف پوست، مو و زیبایی ،میتوانند سوالات خود را در بخش سوالات پزشکی کاربران با متخصص پوست و مو مطرح نمایند.

تلاش بر اینست تا در اسرع وقت پاسخ علمی به سوالات داده شود.همچنین بیماران مراجعه کننده به دکتر حسن زاده میتوانند از طریق این سایت روند درمان بیماریهای پوست و موی خود را پیگیری نمایند.


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465